شهادت رئیس جمهور خدوم ‌و مغتنم و همراهان را محضر رهبر معظم انقلاب ‌‌و امت شهیدپرور ایران تسلیت عرض می‌نماییم.آوای رودکوف

      
کد خبر: ۳۵۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
سیاسی؛
رسانه‌های غربی رقابت میان ۲ نامزد از میان ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری را جدی‌تر از سایر نامزدها می‌دانند.

پیش بینی رسانه های آمریکا و انگلیس از رقابت های انتخاباتی در ایران | بحث مناظرات چه خواهد بود؟

پایگاه خبری آوای رودکوف:رسانه‌های خارجی در پوشش خبری خود از نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به پیش‌بینی مهمترین مباحثات احتمالی رقابت ۶ نامزد پرداختند.

الجزیره قطر عکس ضمن انتشار عکس رئیس مجلس ایران نوشت: قالیباف در میان ۶ نامزد تایید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور دارد. انتظار می‌رود برنامه هسته‌ای و اقتصاد ایران که به دلیل تورم بالا و تحریم‌ها به چالش کشیده شده است برخی از موضوعاتی باشد که در ۵ دور مناظره ۴ ساعته که تلویزیون دولتی قصد دارد در آستانه انتخابات میزبانی کند، مورد بحث قرار گیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا هم با انتشار تصویر قالیباف نوشت: ایران ۶ نامزد را برای انتخابات ریاست‌جمهوری تایید کرد اما دوباره احمدی‌نژاد را از حضور در این رقابت‌ها منع کرد. این خبرگزاری با ادامه رویکرد تخریبی خود نسبت به یکی از نامزدهای تایید صلاحیت شده نوشت: شورای نگهبان ایران روز یکشنبه پس از سقوط بالگردی که منجر به درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و ۷ نفر دیگر شد، رئیس مجلس تندروی ایران و ۵ نفر دیگر را برای شرکت در انتخابات ۲۸ ژوئن (۸ تیرماه ۱۴۰۳) تایید کرد.

خبرگزاری فرانس ۲۴ هم با عنوان تایید صلاحیت ۶ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیرماه و انتشار عکس رئیس مجلس ایران نوشت: نامزدهای اعلام شده از سوی وزارت کشور از میان ۸۰ نفر از داوطلبان ثبت نام شده توسط شورای نگهبان که ناظر بر انتخابات جمهوری اسلامی است، انتخاب شدند. محمدباقر قالیباف، رئیس محافظه‌کار (اصولگرا) مجلس و سعید جلیلی، مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای، که به‌خاطر موضع‌گیری انعطاف‌ناپذیرش در مذاکرات شهرت دارد، از جمله تاییدشدگان هستند. تنها یک کاندیدای اصلاح‌طلب به نام مسعود پزشکیان که نماینده تبریز در مجلس ایران است تایید شده است. این خبرگزاری به موضع انتقادی پزشکیان در جریان حوادث مرگ مهسا امینی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرده است.

خبرگزاری رویترز انگلیس نیز با انتخاب عکسی مشابه خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و فرانس ۲۴ نوشت: شورای نگهبان ایران که بر انتخابات و قوانین نظارت دارد، ۶ نامزد را برای انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام ایران که در پی سانحه بالگردی رئیس‌جمهور سابق ایران برگزار می‌شود، تایید کرد. در گزارش رویترز نیز ضمن هجمه به محمدباقر قالیباف از او به‌عنوان رئیس مجلس تندروی ایران یاد شده است و در بندهایی ابتدایی گزارش به اسامی سعید جلیلی و علیرضا زاکانی به‌عنوان نامزدهای محافظه‌کار (اصولگرا) در انتخابات نام برده شده است.

پایگاه شبکه سی ان ان آمریکا اما از عکس محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در کنار هم برای گزارش خود استفاده کرد و نوشت: انتظار می‌رود که نبرد انتخاباتی بین محمدباقر قالیباف یکی از فرماندهان سابق سپاه و سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد سابق هسته‌ای ایران شدید باشد.

پایگاه روزنامه گاردین انگلیس اما عکس سعید جلیلی را برای گزارش خود انتخاب کرد و نوشت: موضوع هسته‌ای بر سر انتخاب ریاست جمهوری ایران برای جانشینی رئیسی خودنمایی می‌کند. انتخابات ۲۸ ژوئن (۸ تیرماه ۱۴۰۳) برخلاف پشت صحنه رویارویی فزاینده با غرب بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای تهران (ادعای گاردین) و دسترسی سازمان ملل به سایت‌های هسته‌ای این کشور صورت می‌گیرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Turkey
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
0
هر جایی را دشمن نشانه گرفت جبهه حق است جلیلی و قالیباف خواب را بر دشمنان حرام کردند خودشان هم میگویند رقابت بین هر دوست
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: